BMW M3 برای نسل هفتم با انتخاب یک موتور بنزینی شش توربو مستقیم یا یک پیشرانه EV با تکنولوژی بالا با قدرت عظیم و توانایی دینامیکی بی سابقه بازخواهد گشت.
تا اوایل سال 2028، M3 بعدی برای هر دو پیشرانه مهندسی می شود تا جذابیت خود را به حداکثر برساند و در راستای تعهد مداوم BMW به قدرت احتراق باشد. پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو S58 خودروی فعلی مطابق با قوانین آلایندگی آتی است، به این معنی که M3 بنزینی میتواند – تا زمانی که تقاضای مشتری اقتضا کند – در کنار نسخه الکتریکی کاملاً جدید در فروش باقی بماند. بر اساس پلت فرم Neue Klasse BMW است.
فرانک ون میل، مدیرعامل BMW M، در مصاحبه ای گسترده با Autocar، اولویت ها و برنامه های خود را برای برقی کردن بخش عملکردی برجسته بیان کرده است. در مرکز این برنامهها، نسل جدید سالن ورزشی مهم آن قرار دارد – که از ابتدا بازسازی شده تا با رقبای EV و ICE از جمله مرسدس-AMG C63، پورشه تایکان و هیوندای Ioniq 5 N مبارزه کند.
نسخه EV از نسل بعدی سری 3 مشتق خواهد شد که از سال آینده به فروش می رسد، در حالی که خودروی ICE احتمالاً نسخه به روز شده G80 M3 امروزی با تأثیر طراحی Neue Klasse خواهد بود.
ما همچنین در حال کار بر روی جدیدترین مقررات آلایندگی در موتورهای احتراقی هستیم. ما در حال برنامه ریزی برای حفظ خودروهای احتراقی خود نیز هستیم.
او اذعان داشت که نسل اول خودروهای پرفورمنس الکتریکی BMW سنگینتر از پیشینیان احتراقی خواهد بود، زیرا مشتریان میخواهند خودروهای برقی آنها محدوده قابل استفاده داشته باشد و این – تا زمانی که بستههای حالت جامد وارد شوند – به معنای باتریهای بزرگ و سنگین است.
با این حال، او پیشنهاد کرد که با تکثیر شارژرهای برقی عمومی امکان نصب بستههای باتری کوچکتر و در نتیجه کاهش وزن – به ویژه برای خودروهای اسپورت مهم است.
او به اتوکار گفت: «این اصل مرغ و تخم مرغ است.
“در پایان به شکلی که من آن را می بینم این است که تمام الکتریکی خواهد بود. هنگامی که بتوانید خودروهای با عملکرد بالا را بسازید – و ما در آینده خواهیم ساخت – تمام برقی، سؤال بعدی این است که زیرساخت شارژ چیست.
این سوال کلیدی است و این سوالی نیست که یک سازنده خودرو بتواند به آن پاسخ دهد. بنابراین، در ابتدا، خودروها سنگین خواهند بود، زیرا به باتریهایی مجهز خواهند شد که برای جلوگیری از اضطراب برد در محیطهایی که زیرساختهای شارژ هنوز به طور گسترده گسترش نیافتهاند، امکان برد طولانی را فراهم میکند.
به عنوان نشانه ای از وزن یک سوپرسالون برقی BMW، نزدیک ترین چیزی که در حال حاضر به یک خودروی الکتریکی پرچرب M EV در فروش می رسد، i5 M60 xDrive است که 2.3 تن وزن دارد، در مقایسه با 1930 کیلوگرم برای نسل قبل. ، بنزین خالص M5.
ون میل این پدیده را به ظهور آیفون تشبیه کرده است: «وقتی عرضه شد، فقط میخواستید گوشی قدیمیتان را دور بیندازید. من یک نوکیا 6210 کلاسیک داشتم. مدت زمان آماده به کار 84 ساعت بود. سپس آیفون آمد و 12 ساعت زمان آماده به کار نداشت. می توانست کارهای بزرگی انجام دهد، اما در واقع من به نمایشگاه موتور ژنو رفتم و در ساعت 12.30 باتریم تمام شد. من نتوانستم با کسی تماس بگیرم!»
او افزود: «اما باتریها بهتر شدند، همه یک کابل شارژ دارند، در هر هتل و ماشینی یک دوشاخه وجود دارد … بنابراین اکنون به آن عادت کردهاید. می توانید آن را در همه جا وصل کنید و دیگر دردسری ندارد.»
بنابراین، اولویت بخش M در میان مدت این است که اطمینان حاصل کند که خودروهای برقی آن علی رغم حجم اضافی غیرقابل اجتناب، مانند خودروهای فعلی خود چابک و جذاب باقی می مانند.
ون میل میگوید که M5 جدید – اکنون یک هیبریدی پلاگین است که حدود نیم تن بیشتر از مدل قبلی V8 خالص خود وزن دارد – نشان میدهد که چگونه این بخش از فناوری مدیریت توان نوآورانه برای کاهش تأثیر این وزن اضافه استفاده میکند.
او به یاد می آورد که زمانی که این خودروی اسپرت برای نسل قبلی خود به حالت چهار چرخ متحرک حرکت می کرد، این نگرانی وجود داشت که این وضعیت برای تعادل هندلینگ عقب خودرو چه معنایی دارد، اما او تحت تاثیر نمونه های اولیه قرار گرفته بود و به اعتبار دینامیکی خودرو اطمینان داشت. . او گفت: «من قبلاً میدانستم که چگونه رانندگی میکند، اما نمیتوانستم به کسی بگویم یا توضیح دهم، بنابراین باید صبر میکردم تا ماشین بیرون بیاید و همه بتوانند آن را رانندگی کنند، و بعد خوب شد. و اکنون بهترین M5 است…”
ون میل گفت که اکنون نیز همین احساس را دارد و زمانی را پشت فرمان قاطرهای آزمایشی برای خودروهای برقی M گذرانده است: “من ماشینهایمان را رانندگی کردهام و میدانم داریم چه کار میکنیم، و آنها واقعاً باحال هستند – اما یا نمیکنم. میخواهم همین الان بگویم داریم چه کار میکنیم، یا نمیتوانم پیام را منتقل کنم، زیرا شما از چیزی که میدانید آمدهاید و نمیدانید ما داریم چه میکنیم.»
برای جلب رضایت راننده مشتاق، چیدمان قوای محرکه چهار موتوره جدید که مهندسان M در نمونه های اولیه آزمایش می کنند بسیار مهم است. این امکان بردار گشتاور کامل چهار چرخ را فراهم می کند، به این معنی که “شما می توانید یک خط کامل و دقتی که از یک خودروی M می دانید داشته باشید”.
منبع:autocar