معاون تویوتا تایید کرد که این برند ژاپنی 18 سال پس از پایان تولید این خودروی اسپرت، سلیکا بعدی را آماده میکند.
بحث در مورد احیای نام مدل سالها بود که ادامه داشت و سال گذشته به Autocar گفته شد که سلیکا دوباره متولد شده به عنوان بخشی از عصر جدید خودروهای اسپورت برقی تویوتا در نظر گرفته میشود – اگرچه هیچ مدیری برای تایید آن ثبت نام نکرد.
او افزود: “راستش را بخواهید، در حال حاضر هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد. با این حال، افراد زیادی در داخل شرکت هستند که مشتاقانه منتظر Celica هستند. بنابراین… من نمی دانم که آیا گفتن این موضوع در یک انجمن عمومی اشکالی ندارد، اما ما داری سلیکا رو انجام میدم!
اعلامیه او به دنبال گمانه زنی های اضافی در چند هفته گذشته است، و تویوتا اشاراتی مبنی بر اینکه در حال آماده شدن برای احیای پلاک های MR2 و Celica است و در عین حال GR86 و GR Supra را نیز تمدید می کند.
همچنین پس از یک قسمت اخیر از کارتون خود منتشر شده این شرکت، به نام گریپ، به طور خلاصه وایت بردی حاوی لیستی از مدل های جدید را نشان داد: سوپرا Mk6، Celica Mk8، MR2 Mk4، GR86 Mk3 و GR GT3.
نکته قابل توجه این است که تخته سفید در کنار شخصیت استاد روگو قرار دارد که قهرمانان نمایش را در نبرد با اتومبیل های مسابقه ای خودمختار راهنمایی می کند.
تولید خودروهای اسپورت جدید هنوز به طور رسمی توسط تویوتا تایید نشده است، اما این تیزر ماه ها گزارش هایی را دنبال می کند که خط تولید Gazoo Racing قرار است به شدت گسترش یابد.
آکیو تویودا، رئیس تویوتا، که نیروی محرکه ایجاد GR بود، قبلاً از جاه طلبی خود برای احیای آنچه “سه برادر” می نامد صحبت کرده است: Celica، MR2 و Supra.
همانطور که قبلاً توسط Autocar گزارش شده بود، تویوتا در حال بحث است که آیا سلیکا جدید را روی پلت فرم جدید خودروی الکتریکی تولید کند که «امکانات مختلف زیادی» را باز می کند یا خیر.
کلید این معماری ارتفاع کم صندلی است که امکان تجربه خودروهای اسپرت سنتی تری را فراهم می کند. کانسپت FT-Se که در نمایشگاه خودروی توکیو سال گذشته رونمایی شد، 75 میلی متر کمتر از پورشه 718 کیمن است. طراحی آن به سه ماژول تقسیم می شود که قسمت های جلو و عقب آن تک تکه است.
شینیا ایتو، مدیر کل Lexus Electrified، سال گذشته به Autocar گفت: “این به ما امکان می دهد افراطی تر باشیم.”
پلتفرم جدید همچنین برای یک خودروی اسپورت دو سرنشین با کابین رو به جلو که روح MR2 را هدایت می کند و بر اساس مفهوم FT-Se ساخته شده است، استفاده خواهد شد. با این حال، لزوماً نام MR2 را احیا نمی کند.
مجله ژاپنی Best Car در اوایل سال جاری گزارش داد که کانسپت رودستر S-FR که در سال 2015 معرفی شد، برای نمایشگاه ها چراغ سبز نشان داده است. اگرچه موتور آن به جای در وسط کشتی، در جلو نصب میشود، اما این احتمال وجود دارد که همچنان جای MR2 را به عنوان خودروی اسپرت جوان تویوتا، رقیب مزدا MX-5، بگیرد.
تویوتا هنوز علناً در مورد نسل بعدی سوپرا صحبت نکرده است، اما با توجه به اینکه خودروی فعلی در سال 2019 به بازار عرضه شد، احتمالا ظرف سه تا چهار سال آینده عرضه خواهد شد.
در همین حال، GR86 برای مطابقت با مقررات جدید ایمنی تصادف و آلایندگی موتور، با استفاده از نسخه هیبریدیزه شده از سه دیگ توربوشارژ GR یاریس، بازطراحی می شود.
هیروکی ناکاجیما، مدیر فناوری تویوتا، در گفتگوی انحصاری با Autocar در طول جشنواره سرعت گودوود در سال 2023، از تایید هرگونه برنامهای برای GR86 هیبریدی کاملاً جدید خودداری کرد اما گفت که چنین خودرویی «ایده خوبی» است.
منبع:autocar