فولکس واگن نسخه های به روز شده مدل های ID خود را از سال 2026 به عنوان بخشی از ارتقاء قابل توجه معماری MEB که بر اساس آن ساخته شده است، عرضه خواهد کرد.
رئیس تحقیق و توسعه فولکسواگن، کای گرونیتز، پیشرفتهای اتوکار را در نمایشگاه خودروی لسآنجلس تأیید کرد، همچنین رونمایی از خودروی مفهومی جدید ID 2 SUV در نمایشگاه خودروی مونیخ 2025، اصلاحی در سال 2025 برای پولو، که لاغر کردن برند این برند است. محدوده موتور احتراقی زمانی که مقررات آلایندگی یورو 7 در سال آینده اجرا می شود، و نقش Rivian در توسعه VW های آینده بازی کنید.
گرونیتز گفت که “پیشرفت های عظیم” از سال 2026 تا محدوده ID فعلی شامل ظاهری کاملاً جدید است که “به جایی که از آن آمده ایم برمی گردد” و همچنین بهبودهایی در هزینه باتری و عملکرد کلی و عملکرد جدید خواهد داشت.
ظاهر مدلهای ID جدید قرار است از خودروی مفهومی ID 2all الهام گرفته شود که دیدگاه رئیس طراحی آندریاس ماینت را برای آینده طراحیهای فولکسواگن با زیباییشناسی کاملاً دوستانهتر و الهامگرفته از مدلهای قبلی گلف ارائه میدهد.
گرونیتز گفت این ظاهر از منظر طراحی بیشتر به آنچه فولکس واگن مخفف آن است شبیه خواهد بود و همراه با نسخه تولیدی ID 2all، نشان دهنده یک جهش بصری بزرگ برای فولکس واگن به عنوان بخشی از تمایل رئیس شرکت توماس شافر برای ساخت فولکس واگن خواهد بود. دوباره یک “مارک دوست داشتنی”.
گرونیتز تایید کرد که توسعه نسخه تولیدی خودروی مفهومی VW ID 2all برای عرضه اواخر سال 2025 / اوایل سال 2026 همچنان در مسیر است. او گفت که این «نقطه شروع» برای این دوره جدید برای فولکسواگن خواهد بود، «زیرا مشتریان خواهند دید که تغییری رخ داده است و تغییری بسیار بزرگتر از آنچه انتظار میرود».
گرونیتز تایید کرد که یک نوع SUV از ID 2 نیز در نمایشگاه خودروی مونیخ در سپتامبر 2025 به عنوان دومین مدل فولکس واگن با استفاده از معماری MEB Entry ساخته خواهد شد.
نسخه GTI ID 2 نیز برنامه ریزی شده است و توسط یک خودروی مفهومی پیش نمایش داده شده است. گرونیتز گفت که افزودن عملکرد به خودروهای الکتریکی «آسان» است، اما افزودن «DNA» مانند ویژگیهای نسبت داده شده به GTI که در گذشته گلف GTIها را عالی کردهاند، کمتر است. با این حال، گرونیتز گفت که این شرکت «ایدههایی دارد که وقتی اولین GTI الکتریکی در سال 2026 عرضه شود، شگفتزده خواهید شد».
گرونیتز گفت که توسعه SSP (پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر) نیز ادامه دارد. این پایه خودروی الکتریکی مهمترین معماری بلندمدت گروه فولکسواگن محسوب میشود، زیرا میتواند زیربنای همه چیز از خودروهای شهری گرفته تا ابرخودروها باشد.
سرمایهگذاری مشترکی که هفته گذشته با Rivian راهاندازی شد، برای SSP قابل توجه است، زیرا فولکسواگن از تجربه ریویان در معماریهای الکتریکی بهره میبرد، معماریهایی که به گفته گرونیتز، بهویژه پیشرفتهتر و «در کلاس» برای بهروزرسانیهای نرمافزاری هوایی هستند.
او گفت: «آنها بسیار لاغرتر و سریعتر از OEM های سنتی هستند. آنها به آنچه در چین می بینیم نزدیک تر هستند. ما آن را با دانش خود در زمینه ساخت خودرو با استانداردهای با کیفیت ترکیب می کنیم، بنابراین فکر می کنم این ترکیب خوبی است.
گرونیتز گفت: قوانین آلایندگی یورو 7 در آینده منجر به “خط باریک تر از امروز” خواهد شد، اگرچه آنها همچنین به گزینه های هیبریدی ملایم تر منجر می شوند. او تأیید نکرد که کدام مدلها ناپدید میشوند، اما گفت که این پولو نخواهد بود، که در همان زمان بهروزرسانی گستردهای دریافت خواهد کرد.
به طور کلی، گرونیتز گفت که سرمایه گذاری در معماری های موازی، مانند MQB برای مدل های موتور احتراقی و MEB برای مدل های الکتریکی، “تلاش بزرگی” است، اما تاریخ پایانی برای معماری MQB وجود ندارد، زیرا جذب خودروهای الکتریکی به آن اندازه نبوده است. پیش بینی کرد. در واقع، گرونیتز گفت که این امکان وجود دارد که این شرکت بتواند یک بار دیگر نیروگاه های الکتریکی را به عنوان بخشی از گزینه های روی میز برای توسعه خود ادغام کند.
مارتین ساندر، رئیس فروش و بازاریابی فولکسواگن، در نهایت گفت: «برای مشتریان بهتر است که معماریهای اختصاصی برای فناوریهای مختلف داشته باشند، اما همانطور که این شرکت به نسل بعدی نگاه میکند، ما باید راهی بسیار هوشمندانه برای حفظ ویژگیهای [انفرادی] پیدا کنیم. بلکه با استفاده از اجزاء در سراسر پلتفرم ها به روشی هوشمند.
منبع:autocar