اگر به یک فرد تصادفی در ایالات متحده نزدیک شوید و از او بپرسید که چه تلفنی دارد، تقریباً همیشه با یکی از دو کلمه پاسخ میدهد: سامسونگ یا اپل. آیفون به ویژه از موقعیت بسیار مسلط در ایالات متحده برخوردار است و بیش از 50 درصد از سهم بازار را در سراسر این کشور تشکیل می دهد.
اخیرا گزارشهایی از افزایش سرسامآور محبوبیت گوگل پیکسل 9 در ایالات متحده مشاهده کردیم. این موضوع بیشتر توسط ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، حمایت شد و ادعا کرد که گوشیهای پیکسل در نیمه دوم سال 2024 تقاضای بالایی داشتهاند. اما اکنون آمارهای جدیدی که ارائه میشوند نشان میدهند که تقاضای پیکسل کاهش یافته است. در عوض ایالات متحده
پس قضیه چیه؟ آیا کاربران تلفن در ایالات متحده آنقدر شیفته اپل و سامسونگ هستند که به برندهای دیگر فرصتی صادقانه بدهند؟ یا چیزی عمیق تر در اینجا وجود دارد که تنها با موقعیت اقتصادی ایالات متحده در صحنه جهانی قابل توضیح است؟
شیفتگی آمریکا به آیفون
زمانی که گفتم آیفون از برتری خیره کننده ای در ایالات متحده برخوردار است، به سختی سطح آن را خراشیدم.
دبیرستانهای این کشور نمونههای فراوانی دارند که در آن دانشآموزانی که از تلفن اندرویدی استفاده میکنند، توسط اکثر همسالانشان دیگر وجود دارد. این می تواند تا آنجا پیش برود که مردم از برقراری ارتباط با کاربر اندروید صرفاً به این دلیل که آن را ناخوشایند می دانند خودداری می کنند. من می دانم که دبیرستان ها دقیقاً مظهر بلوغ نیستند، اما صادقانه – به عنوان یک غیر آمریکایی – شنیدن اینکه کاربران اندروید می گویند که فقط برای جلوگیری از آزار و اذیت به iOS تغییر می دهند، گیج کننده است.
در حالی که بزرگسالان عمدتاً با این طرز فکر رشد می کنند، هنوز هم مواردی وجود دارد که کاربران اندروید را به عنوان افراد فقیر تحقیر می کنند. فرقی نمیکند که گلکسی اس 24 اولترا شما بیشتر از آیفون 12 طرف مقابل قیمت داشته باشد، زیرا همچنان از نظر مالی کمتر خوش شانس هستید. آیفون پیشفرض است و حبابهای آبی برتر هستند و اگر مخالف هستید، فقط احمق هستید.
زمانی که اپل از پذیرش RCS خودداری می کرد، شنیدن اینکه کاربران آیفون اندروید را به خاطر اشتراک گذاری رسانه با کیفیت پایین سرزنش می کردند، خنده دار بود. بازاریابی اپل در ایالات متحده معجزه کرده است و نشان می دهد.
سامسونگ و اندروید قابل تعویض هستند
سپس به موضوع دوم در مورد پذیرش تلفن در ایالات متحده می رسیم: اگر کسی تصمیم بگیرد که باغ دیواری اپل برای سلیقه او کمی کوچک است و می خواهد به اندروید برود، تقریباً همیشه به سراغ یک گوشی سامسونگ می رود. وقتی یک آمریکایی می گوید که از اندروید استفاده می کند، بهتر است باور کنید که در حال بیرون کشیدن یک دستگاه گلکسی است.
سامسونگ حدود 25 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است، زمانی بود که هواوی در حال افزایش بود اما پس از آن تحریم ها علیه آن اعمال شد و عملاً از رقابت حذف شد. در رتبه سوم، گوگل را با نرخ های پذیرش نوسان شدید آن قرار می دهیم، و این ما را به این موضوع می رساند که چرا مصرف کنندگان آمریکایی ممکن است تا این حد شیفته سامسونگ و اپل باشند.
یک کشور ثروتمند به بودجه پیشنهادی اهمیت نمی دهد
ایالات متحده یک قدرت مطلق اقتصادی است. بله، به نظر نمی رسد شهروند عادی اخیراً آنقدرها کار کند و بازار کار به طرز افسرده کننده ای بد است، اما آمریکایی ها همچنان قدرت خرید بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند. و زمانی که یک آیفون جدید در محدوده شما باشد، دیگر به آخرین پرچمدار شیائومی اهمیتی نمی دهید.
آمریکاییها ماشینهای بزرگ رانندگی میکنند و در خانههای بزرگ زندگی میکنند، بنابراین طبیعتاً آنها نیز بالاترین تلفنهای برتر را میخواهند. شاید تنها دلیلی که گوشیهای پیکسل تقاضای زیادی داشتند این باشد که گوگل یکی دیگر از شرکتهای بزرگ آمریکایی است و مردم با امتحان کردن آن موافق نبودند. از سوی دیگر، شیائومی، اوپو و ویوو گوشیهای چینی هستند و بنابراین به طور خودکار کمتر قابل اعتماد یا قابل اعتماد هستند.
به طور جدی، گوشی های دیگر را امتحان کنید
به عنوان کسی که لذت استفاده از گوشیهای سامسونگ، اپل، گوگل، شیائومی، هوآوی، نوکیا، موتورولا و بسیاری دیگر را داشتهام، میتوانم با اطمینان بگویم که این رقابت خیلی عقب نیست. ممکن است آیفون از جنس تیتانیومی بسیار جذابی برخوردار باشد، اما پرچمداران شیائومی در لمس نیز احساس خوبی دارند.
مارک های دیگر – به ویژه مارک های چینی – قیمت بیشتری را برای شما ارائه می دهند. و تلفنهای گوگل جذابیت خاصی برای آنها دارند که دیگران از تکرار آن ناتوان هستند. بنابراین، با نزدیک شدن به جمعه سیاه، از آمریکاییها میخواهم که دیگر تولیدکنندگان گوشی را امتحان کنند.
منبع:phonearena