لامبورگینی هیچ برنامه ای برای پیروی از استون مارتین و بنتلی در به تاخیر انداختن اولین خودروی الکتریکی خود ندارد – اما سه مدل هیبریدی جدید خود را تا زمانی که ممکن است در فروش نگه می دارد.
رئیس استفان وینکلمن در مصاحبه ای اختصاصی با Autocar در اولین حضور ابرخودروی لامبورگینی تمراریو در بریتانیا گفت که مطمئن است استراتژی الکتریکی سازی که قبلاً مشخص شده بود، “درست” بود، زیرا وقتی صحبت از راه اندازی خودروهای الکتریکی به میان می آید، “این در مورد نوآوری نیست. ، این در مورد آمدن در زمان مناسب است.”
او گفت: «زمانی که تصمیم گرفتیم اولین گام استراتژی خود را انجام دهیم، یعنی تمام خط تولید جدید و ترکیبی باشد، این تلاش بزرگی برای شرکت بود. “در چهار سال گذشته، ما روی این موضوع بسیار سخت کار کردهایم، و اکنون میبینیم که این تصمیم درستی بوده است. [برق شدن] تصمیم درستی بود.”
اظهارات وینکلمن پس از آن صورت می گیرد که دیگر خودروسازان کم حجم – از جمله استون مارتین، بنتلی و اینئوس – اولین خودروهای برقی خود را به دلیل تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی عقب انداختند.
در همین حال، لوتوس از برنامههای خود برای تبدیل شدن به تمام الکتریکی عقبنشینی کرده و طیف جدیدی از هیبریدیهای افزایشدهنده برد را روانه بازار خواهد کرد، در حالی که پورشه به دنبال افزایش چرخه عمر خودروهای احتراقی فعلی خود در پاسخ به جذب کم خودروهای برقی در بخش پریمیوم است.
وینکلمن گفت از آنجایی که اولین خودروی برقی لامبورگینی – که از کانسپت لانزادور سال گذشته توسعه یافته بود – یک مدل کاملاً جدید است و نه جایگزینی برای هر خودروی فعلی، خطر کمتری برای تأثیرگذاری بر حجم فروش شرکت وجود دارد. حتی می تواند آنها را افزایش دهد.
وی گفت: ما زمان کافی برای تصمیم گیری در مورد نیاز به تسریع یا تاخیر در معرفی خودروهای برقی داریم. “تاکنون، ما به تاخیر انداختن چیزی فکر نمی کنیم: ما گفتیم که می خواهیم اولین خودروی برقی خود را تا پایان این دهه داشته باشیم و این چیزی است که ما به آن ادامه خواهیم داد، زیرا گفتیم باید یک ماشین اضافی باشد. – مدل چهارم
“این یک مدل اضافی است – یک سبک بدنه جدید، یک نوع جدید از خودرو به طور کلی – بنابراین مشتریان جدیدی را نیز به سمت لامبورگینی جذب خواهد کرد.”
بنابراین این شرکت به برنامه خود برای عرضه نسخه تولیدی لانزادور تا سال 2030 پایبند است.
با این وجود، وینکلمن اذعان کرد که منحنی جذب خودروهای الکتریکی «به اندازه پیشبینیشده» تند نیست و گفت که این «حتی بیشتر» برای بخش خودروهای سوپر اسپرتی که لامبورگینی در آن فعالیت میکند صادق است، بنابراین استراتژی شرکت برای «هیبریدی ماندن تا زمانی که امکان واقعاً درست است».
پس از عرضه Temerario جایگزین هوراکان با یک موتور V8 الکتریکی جدید، سه خط مدل فعلی لامبورگینی اکنون به طور کامل هیبریدی شده اند – و وینکلمن گفت که این شرکت تصمیم خود را برای تبدیل شدن به تمام برقی ها تغییر نخواهد داد، حتی اگر سوخت مصنوعی ثابت شود که قابل دوام است. وسیله ای برای روشن کردن موتورهای احتراقی در آینده.
او گفت: «من فکر نمیکنم که فناوری باتری از خودروهای ما خارج شود، زیرا در نهایت چیزی است که به عملکرد کمک میکند، نه اینکه عملکرد را مهار کند.» و فناوری باتری تکامل خواهد یافت، و اگر هیبریدی بمانیم، این به عملکرد خودروها کمک بیشتری خواهد کرد.”
مزایای عملکردی الکتریکی شدن به وضوح به مشتریان لامبورگینی کمک می کند تا به سمت قدرت هیبریدی حرکت کنند. Revuelto با موتور V12 مجهز به باتری، تا سال 2026 فروخته شده است و شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید Urus SE تا پایان سال 2025 اعلام شده است.
با توجه به اینکه هوراکان هنوز در حال تولید است، وینکلمن از تعدادی سفارش برای Temerario استفاده نمی کند، اما گفت: “ما علاقه زیادی داریم و در حال حاضر سفارش های زیادی داریم.”
قابل ذکر است، در حالی که Temerario نسبت به مدل قبلی خود دو سیلندر کاهش یافته است، اما دارای موتوری بزرگتر از رقبای موتور V6 خود، فراری 296، مک لارن آرتورا و مازراتی MC20 است – و Winkelmann این مزیت اندازه را به همراه امتیاز شنیداری جذاب 10000 پیشنهاد کرد. خط قرمز دور در دقیقه، نقطه فروش قابل توجهی برای مدل جدید لامبورگینی خواهد بود مدل
“وقتی شما یک لامبورگینی میخرید، معمولاً به تحقق یک رویا یا رویای کودکی مربوط میشود، و بنابراین تصمیمی بسیار احساسی است. و آنچه که ما همیشه باید انجام دهیم این است که تعادلی بین دستیابی به آرزو داشته باشیم. مشتریان ما و از سوی دیگر داشتن یک پرونده تجاری پایدار برای شرکت.
ما نمیتوانیم کارها را فقط برای یک سال انجام دهیم؛ این کار عمدتاً باید بیش از یک دهه طول بکشد. بنابراین بسیار مهم است که مهندسان ما به اندازه کافی باهوش باشند تا آستانههای آنچه را که دنیای بیرون به شما میدهد با میل ما جمع کنند. مشتریان.”
منبع:autocar